poniedziałek, 24 września 2012

Jak zrobić zakupy w Familo

NO I STAŁO SIĘ!

JUŻ DZIŚ MOŻEMY ZROBIĆ SWOJE ZAKUPY
W PIERWSZYM W POLSCE INTERNETOWYM SUPERMARKECIE!


W piątek (21 września) wieczorem po długich testach firma Familo uruchomiła sprzedaż w swoim internetowym supermarkecie.

Na początek otrzymaliśmy do dyspozycji asortyment złożony z ponad 300 markowych produktów i jak dla mnie nie było żadnego problemu, aby przygotować swoje pierwsze zamówienia (na konto prywatne i firmowe).

Uważam, że cały proces składania zamówienia jest bardzo przejrzysty i nawet osoba początkująca nie powinna mieć z tym najmniejszego problemu.

Poniżej opiszę krok po kroku całą procedurę zrobienia pierwszego zakupu. Tak więc, aby złożyć swoje zamówienie:

1. Zaloguj się na swoje konto w Familo, wchodzą na stronie głównej sklepu w zakładkę Logowanie. Jeśli nie masz jeszcze konta dokonaj wcześniej darmowej rejestracji.

2. Po zalogowaniu na konto wejdź w zakładkę "Sklep Familo"

3. Aby przejrzeć asortyment i ceny produktów wybierz w kolumnie po lewej stronie interesującą Cię grupę artykułów. Jeśli ilość artykułów z danej grupy na stronie jest zbyt duża wybierz z menu daną podgrupę.
Po ekranie pojawią się produkty z danej grupy wraz ze zdjęciami i oraz ich cenami brutto. Klikając na nazwę produktu lub w klawisz Szczegóły możemy dowiedzieć się więcej informacji o danym towarze (np. ilość sztuk w opakowaniu zbiorczym, cena całego opakowania itp.)

4. Aby dodać wybrany produkt do swojego zamówienia wciśnij niebieski klawisz "Do koszyka"

5. Aby dokonać wyboru kolejnych produktów wciśnij "Kontynuuj zakupy" i powtarzaj procedurę do momentu, aż kwota zamówienia przekroczy 150 zł. W przeciwnym razie wysyłka nie będzie darmowa (będziesz musiał zapłacić dodatkowo 19 zł) a także nie otrzymasz kwalifikacji (czyli nie będą przysługiwać Ci żadne premie za zakupy z Twojej grupy).

6. Informacja o wartości brutto Twoich zakupów (bez kosztów wysyłki) oraz ilości dodanych produktów pojawia się na górze strony. Tam też znajduje się klawisz "Zobacz koszyk/do kasy", którego kliknięcie wyświetli nam listę wszystkich produktów, które już dodaliśmy do zamówienia, oraz pozwoli Ci przejść do realizacji swojego zamówienia.

7. Jeśli chcesz zmodyfikować swoją listę produktów możesz:
- usunąć z listy dany produkt (klawisz "Usuń" po prawej stronie)
- zmienić ilość zamówionego produktu, wprowadzając odpowiednią liczbę w okienku "sztuk" lub "opakowań". Należy jednak wtedy pamiętać, aby po dokonaniu tych wszystkich zmian wcisnąć poniżej listy klawisz "Odśwież koszyk".

8. Poniżej listy znajduje orientacyjna waga zamówionego towaru (pamiętaj, że waga pojedyncza przesyłki nie powinna przekraczać 30 kg).

9. Pod listą znajduje się też okienko podsumowujące Twoje zamówienie, w którym znajdziesz informacje:
- wartość netto i brutto zamówionych produktów
- koszt ewentualnej dostawy, jeśli kwota zakupów brutto jest niższa niż 150 zł. Koszt ten jest wtedy zależny od sposobu płatności. Domyślnie jest to płatność z góry przelewem - koszt 19 zł. Sposób płatności możesz zmienić (z boku) na płatność gotówką przy odbiorze (wtedy koszt wynosi 25 zł)
- wartość punktów Familo (pierwsze punkty zostaną naliczone dopiero w październiku za wrześniowe zakupy), zatem we wrześniu ta wartość u wszystkich będzie wynosić 0 pkt (1 pkt = 1 zł).
- wartość wykorzystanych punktów Familo (maksymalnie 90% wartości zamówienia) - o tą wartość zostanie obniżona nasza kwota do zapłaty za zakupy w kolejnych miesiącach.
- do zapłaty, czyli kwota którą musimy zapłacić po dodaniu ewentualnych kosztów przesyłki i odjęciu przysługujących nam rabatów.

10. Aby wysłać swoje zamówienie wciśnij na dole pomarańczowy klawisz "Wyślij zamówienie". Wciśnięcie tego klawisza przenosi nas na ekran z podsumowaniem listy produktów. Na tym etapie możesz jeszcze zmienić sposób płatności. Możesz też wprowadzić adres do wysyłki, jeśli ma być inny niż ten, który podałeś w swoim profilu użytkownika. A jeśli nie wprowadziłeś wcześniej swoich danych adresowych, to będziesz miał możliwość ich wprowadzenia tutaj na tej stronie. Na te dane zostanie wystawiona też faktura VAT za zakupy.

11. Aby potwierdzić i ostatecznie już wysłać swoje zamówienie wciśnij klawisz "Wyślij zamówienie". Otrzymasz wówczas informacje, że zamówienie zostało przekazane do realizacji. Na stronie będzie widoczny Twój numer zamówienia (należy go koniecznie podać w tytule płatności podczas wykonywania przelewu) oraz numer Twój indywidualny numer konta w banku (PKO Bank Polski SA), na jakie należy dokonać płatności.

Potwierdzenie przyjęcia zamówienia zostanie również wysłane na Twój adres email, który podałeś w systemie Familo.

12. Status realizacji swojego zamówienia oraz wszystkie szczegóły z nim związane znajdziesz, wchodząc w swoje wirtualne Biuro w zakładkę Twoje zamówienia.

Udanych zakupów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz